לשולחן המערכת הגיעו מספר שאלות מהקוראים שיחיו, בבקשה לבאר מקור למנהגי חב״ד מסוימים, וחלקם מובאים בזה. ונפתח בלשונו הזהב של
כותב הרבי: מופת הנראה לעיני בשר, מעלה את האדם – ולו רק לשעה – מבירא עמיקתא לאיגרא רמה. כי לפתע
ה׳תשל״ח התאפיין בליובאוויטש שבליובאוויטש, בסדר מיוחד, בעקבות האירוע של התקף-הלב החמור שעבר הרבי אשר חוליינו הוא נשא וכו׳, בעיצומן
שאלה: בבקשה להרחיב מעט בענין תקנת מבצע ״בית מלא ספרים״, שייסד הרבי, ולבאר מה ענינה של תקנה זו? מתי
יום י' שבט, הוא יום קבלת הנשיאות של כ״ק אדמו״ר נשיא דורנו, זהו היום הגדול בו ניתלו המאורות ד׳׳דור השביעי״
בדף השער של ספר ה״תניא״ כותב רבנו הזקן, שספר ה״תניא״ מיוסד על הפסוק, ״כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך
למושג ״אדם׳׳ ־ כמה משמעויות עפ׳׳י תורת החסידות, ננסה להסביר כמה מהן. האדם הוא סוג אחד מבין ארבעת הסוגים
שנה מעוברת ה'תשנ"ז – שנה מיוחדת אחדשה׳׳ט, ברצוני להעיר מנקודה שהדגיש הרבי ב״מכתבים הכלליים״ בשנת ה׳תשל׳׳ח, שנוגעת שוב בשנה זו,
יושב לו אדם ומרגיש צורך להתחדש מבחינה רוחנית, ולהרגיש יתר חיות עונג ושמחה בקיום מנהגי והלכות החג המתקרב, אותו כבר
אמר כ"ק אדמו"ר הצמח צדק: בשנת תקמ"ב, נתחזקה ההתנגדות באופן מבהיל… – "סבי הפקיר וסיכן את נפשו הקדושה, לסדר את
סיפר המשפיע המפורסם בעל מסירות נפש הרה״ח רבי מענדל פוטרפס זצ״ל את הסיפור הבא: איש
שאלה: ידוע שחייב כל אדם לברך מאה ברכות בכל יום. אבקש לפרט מה המקור לחיוב זה וכן מה הטעם בזה?
בתפילת "ועל הניסים" בימי החנוכה, אנו אומרים: "מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים וטמאים ביד טהורים ורשעים ביד צדיקים
כח האהבה הוא הראשון מבין כוחות הנפש המתלבשים ושוכנים בלב האדם (רגש), ומצויה ־ הן בכוחות הנפש האלקית והן בכוחות
למערכת פנימיות שלום וברכה! ברצוני לזכות את הרבים בשורות דלקמן: בזמן האחרון שוחחנו חברי ואני בשטיבל החסידי בו אני מתפלל
ימים היסטוריים בדברי ימי חב"ד הם התאריכים בהם הגיעו שלש קבוצות של ״בחורים מעם״ כלשון הרבי, אשר שיגר לארצנו הקדושה
א. בנוגע למצות ברית מילה שקיים אברהם אבינו אומרת הגמרא (ב״מ פו,ב.), ורש״י מביא זאת בפירושו על התורה, שכוונת ה׳
שאלה: בירחונכם פרסמתם בעבר על דברי הרבי בענין ״בקשת הגאולה בקידוש לבנה״, בצירוף ביאורים וטעמים שונים. בבקשה לבאר הפעם
שאלה: מדוע נוהגים אצל חסידי חב״ד בעת נטילת ידים (לפני אכילת הפת), ליטול ג' פעמים על כל יד וכן מקפידים
בעשרים (בגימטריא – "כתר", =620) במר-חשון (החדש בו תהיה חנוכת בית המקדש השלישי [ילקוט שמעוני, וראה ב ״בני יששכר׳׳ מאמרי
לכבוד מערכת פנימיות קראתי בגליון מס׳ 32 את מאמרו של הרה״ג ר׳ ברוך וילהלם שיחי׳ בנושא אמירת הקטורת לפני תפלת
מאז ומתמיד אמר הרבי נשיא דורנו ״הדרנים״ על כל אחד מ"יד" ספרי ׳׳משנה תורה׳׳ להרמב״ם, והשמיע פלפולים מופלאים בנגלה ובנסתר
נשמתו של משה רבנו נמשכת ומתפשטת בכל דור ודור. והוא מאמר הזהר הק׳ (תקו״ז תס׳׳ט), הבא לבאר שנשמת משה
שאלה: ראיתי בתמונות של הרבי מחג הסוכות שיש באגודת ד' המינים ריבוי גדול של הדסים, אולי אפשר לבאר מנהג חב״ד
כלי נגישות