מכתבים למערכת – פתיחת ספר באקראי

צומצם קרדיט
{אוהלי האדמורים מראדומסק – מאת קובץ על יד – נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57433549}

למערכת פנימיות שלום וברכה!

ברצוני לזכות את הרבים בשורות דלקמן:

בזמן האחרון שוחחנו חברי ואני בשטיבל החסידי בו אני מתפלל בענין מה שנהגו לאחרונה מחסידי חב״ד, לשאול באגרות קודש של הרבי מליובאוויטש הוזכר שזה מנהג ישראל וצוטטו מקורות, וגם נתאמת אצלנו הענין ע׳׳י פתיחת ספר קודש, באופן שתאם להפליא את שאלתנו.

בעת ששוחחנו בינינו בנושא – האם הרבי מליובאוויטש הוא המשיח, עלה ברעיוני בהסכמת חברי לפתוח בו במקום ספר קודש באקראי, בתור תשובה לשאלה האם הרבי מליובאוויטש הוא המשיח. בו במקום פתחנו ספר שהיה על השולחן, הראשון שנקלע תחת ידי, והוא הספר ״תפארת שלמה״ לאדמו״ר ר״ש מרדומסק זצ״ל,

ונפתח לנו בעמ׳ קצו-קצז. אני מצטט קטעים מעמודים אלו: …״אבל הוא לא נפגם כלל בעץ הדעת והיה תמיד בבחי׳ חי כנ״ל, והנה זה נודע מהאריז״ל כי מרדכי היה נשמת יעקב אבינו ע״ה ויעקב אבינו לא מת״(תענית ה,ב.) כי יעקב איש תם הפך אותיות מ״ת לת״ם …כי הצדיק יסוד עולם נקרא חי"… ״יבואר עפ״י מ״ש במעלות הצדיק אשר בכל יום הולך במדרגה יותר גבוה בעבודת הבורא ב״ה״… ״וגם הצדיקים הם מנחמים כביכול את הבורא ב״ה שיהא הגאולה ב״ב ואז ישמח ה׳ במעשיו, ישמח אותיות משי׳׳ח שקדמה נשמתו לבריאת העולם …״וז׳׳ש (ירמיהו ל,יז.) ציון דורש אין לה (ר״ה ל,א.) מכלל דבעי דרישה. לשון דרישה שייך בדבר הנאבד ממנו והוא בעולם אך לא נודע מקומו איה. לכן כתיב באבידה – עד דרוש אחיך אותו, כי ענין הגאולה הוא דבר שהוא מוכן בעולם כאשר שמו של משיח קדמה לברי״ע״… ׳׳וזהו הרמז בשמו של יצחק אותיות ק״ץ ח״י וג״כ בהיפך ח״י ק׳׳ץ, שהיה לו חיות מקץ הגאולה שיהיה ב״ב וימלא כבוד מלכותו בכל העולם״… ״לכן זה יהיה שכרו ממה שהיה נצטער בצער גלות השכינה, יזכה לדרוש בשלום אומה שלמה – כנסת ישראל… לכן גם במרדכי שהיה הולך בצער גלות השכינה זכה לדרוש טוב לעמו ודובר שלום לכל זרעו״.

ויעויי״ש עוד דברים נפלאים הרומזים בתוכן ענין זה, הפלא ופלא. אני קיבלתי זאת כתשובה ברורה וחד משמעית וכמלתא בטעמא. ויה״ר שנזכה לקבל פני משיח צדקנו בעגלא דידן.

בכבוד רב ש. בן־אהרון

(השם המלא והכתובת שמורים במערכת

(פנימיות 36)