מכתבים למערכת – שנה מעוברת

צומצם יחוס
{CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=326746}

שנה מעוברת 

ה'תשנ"ז – שנה מיוחדת

אחדשה׳׳ט,

ברצוני להעיר מנקודה שהדגיש הרבי ב״מכתבים הכלליים״ בשנת ה׳תשל׳׳ח, שנוגעת שוב בשנה זו, שנת ה׳תשנ״ז, באופן מיוחד, לאחר 19 שנה משנת תשל״ח. ממכתב ו׳ תשרי תשל״ח: …׳׳מביאה אם כן, כל שנה חדשה – תזכורת, שצריכה להפתח דרגה חדשה ועילאית יותר של שלמות בחיי יום יום. אשר לשנת תשל״ח מתווספת הוראה מיוחדת משום היות השנה החדשה ״שנה מעוברת״ וזאת באופן מיוחד כפי שיוסבר.

ענינה של שנה מעוברת היא, כידוע להשוות ולהשלים את חשבון חדשי השנה שאנו, בני ישראל, מצווים למנות, שהוא לפי הלבנה (שכל היקף של הלבנה 30-29 יום ־ מהווה חדש), באופן כזה שלא יפגר לעומת חשבון השנים שנקבע לפי השמש (שהרי שנת החמה גדולה במספר ימים משנת הלבנה)… השלימות בדבר זה, ההשוואה המוחלטת בין שני החישובים, מגיעה עם סיום מחזור של 19 שנה (״מחזור קטן״) שאז החשבון של שנות הלבנה והחשבון של שנות החמה משתווים לגמרי בכך יש לשנה הנוכחית, שנת ה׳תשל״ח, משמעות מיוחדת, שכן שנה זו מסיימת את המחזור הנוכחי (של 19 שנה), כאשר ההשלמה וההתאמה של החישובים על פי הלבנה ועל פי השמש היא במדה מלאה ומושלמת.

במכתב ח׳׳י אלול ה׳תשל״ח, כותב הרבי בענין הנ׳׳ל: …״במשמעות העמוקה יותר של ״ישראל ממין ללבנה׳׳, הרי זו הוראה והדגשה שלכל יהודי ניתנו הכוחות להשלים את הימים, אשר מאיזו סיבה שהיא לא נוצלו בשלימות… הרי בהחלטה מתאימה ובתוקף אפשר את הכל לתקן ולהשלים ב׳׳שעתא חדא וברגע חדא״ ב״שעה״ (פניה,תפנית) אחת וברגע אחד… ואם בכל השנים יש בתקופה זו להשלים את כל מה שהוחסר – על ידי תשובה, על אחת כמה וכמה ב…שנת עיבור וסיום המחזור״. עכל׳׳ק.

ואף אנן נאמר: כיון שדוד מלכא משיחא נמשל ללבנה, זה הזמן, לשלימות התגלותו כבנין ביהמ״ק, עוד ב׳׳שנה מסוגלת״ זו אכי״ר.       בברכת הצלחה בהפצת המעיינות

ה. הלל

קרית אתא

(השם המלא והכתובת שמורים במערכת-פנימיות 37)