בחג השבועות בשנת תרצ״ו סיפר ; כ"ק מו״ח אדמו׳׳ר אודות הנהגת הבעש׳׳ט הק' לקרב יהודים פשוטים, וסיפר את המעשה הבא:
"כד אתכפיא סט"א ואתהפכא חשוכא לנהורא אסתלק יקרא דקוב"ה בכולהו עלמין" (זוהר). שני חלקים בעבודת ה', שכל אחד קובע
ישיבות חב״ד – באה״ק שמח אני לקבל ולקרוא את "ירחון פנימיות" המלא וגדוש בתוכן חסידי נפלא, אבל עם כל הכבוד
מכיון ש״שלושים יום קודם החג דורשים בהלכות החג״, כאן המקום לסקור את הספר ״שערי המועדים – חג השבועות״, לקראת החג
כך אמר כ"ק אדמו"ר ה"צמח צדק" (הובא ב"היום יום" כ"ד שבט): אילו ידעתם כוחם של פסוקי תהילים ופעולתם בשמי רום,
אדם כי יקריב מכם קרבן לה' (ויקרא א',ב'.) על־פי פשוטו של מקרא, בא המקרא ללמד שהוא מכם – מבני־ישראל, כאשר
״ואף כי מי הוא זה ואיזהו אשר ערב ליבו לגשת למדריגת רשב״י, אבל חשף הוי׳ את זרוע קדשו ויאר לנו
בנוגע לשמחה ביום הל"ג בעומר, מובאים מספר טעמים – ומהם: א. תלמידי ר' עקיבא ש״מתו מפסח ועד עצרת" (יבמות
נולד בוורשה בשנת תרמ״ה לאביו רבי יהודה הלוי ז”ל ולאמו שהיתה נכדת בעל ה"תוספות יום טוב". לאחר ילדות קשה שעברה
מספר הסופר ר׳ יצחק אבן ז״ל בספר "בחצר פנימה", מזכרונותיו: היישוב רזשונביץ, הוא אחוזה קטנה שהוחזקה זה מספר שנים בחכירה
תהלים סגולה לקירוב הגאולה קראתי את המאמר הראשון בסדרה בענין "אמירת תהלים", שכותב הרב ברוך וילהלם. ברצוני להוסיף, שענין הריבוי
בסיום מסכת סנהדרין ארז״ל: ״צדיק בא לעולם טובה באה לעולם״ (פסקה הרעה, רש״י), ובתוספתא סוטה פ״י ה״א אמרו: בזמן שהצדיקים
הבעש״ט הק', מגלה ומנהיג דוקא בדורות אלו שמהוים הכנה לגאולה הקרובה, ענין זה של ״סעודת משיח" כהכנה לגאולה וטעימה ממנה!
מספר הוד כ״ק אדמו׳׳ר מוהריי״ץ: אל הבעש״ט בא יהודי בלב מר. במה התבטאו צרותיו – אין אני יודע, אם בעניני
בכל חודש מחדשי השנה קיים אירוע רוחני מיוחד, המאפיין את כל עניני החודש, ואף מאיר ומשפיע על כל ימי השנה
נולד בלבוב בשנת עת״ר לאביו הגאון רבי בנימין זאב הכהן זצ״ל (שהיה נכדו של הגאון בעל "קונטרס הספקות", תלמיד
ברמב״ם הל' חמץ ומצה רפ״ז: ״מצות עשה של תורה לספר בנסים ובנפלאות שנעשו לאבותינו במצרים בליל חמשה עשר בניסן שנאמר ״זכור
רציתי לעורר על כך, בנוגע לויתורים על חלקים מאה׳׳ק, כפי שקרה לאחרונה בחברון, וכו' ר׳׳ל, אשר גם בזה רואים
בחודש כסלו ש.ז. זכינו ב"ה לצאתו לאור של הספר "מקדש מלך" מ"מעשיו תורתו ועבודתו" של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו,
בקשר ליום לידת משה רבינו ע"ה, אומרים חז״ל שביטול גזירת המן קשור עם הזכות המיוחדת של אותו יום, וזה לשון
לכאורה, מדוע מתווספת אצל הענוים יותר שמחה? והרי אדרבה: העניו אינו מרוצה מעצמו ואינו בתנועה של "רחבות הלב"? בימים אלה,
אחשורוש מלך הפכפך וגס רוח, שהיה ברשעו מתחילתו ועד סופו, חכם בעיני עצמו ונוח לכעוס, מתוסכל הנשלט ע׳׳י מצבי
אבקשכם בזה להיות שליחים לדבר מצוה לפרסומי דניסא, אשר פרסום ניסי השי״ת, מקרב את הגאולה, כידוע – דברי קדשו של
בקשר עם יום ״כ״ב שבט״ יום ההסתלקות ־ הילולא של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע״ה אשת כ״ק אדמו״ר נשיא
כלי נגישות