כך כותב הרבי במאמר של "קבלת הנשיאות": … "וזה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין, דעם
בכתבה האחרונה ("מבצעים" – הזאת חב"ד?) הוסברה השיטה של ה"מבצעים" הקדושים (ה"המונית" וה"רדודה" לכאורה) אל האידאולוגיה החבדי"ת המעמיקה התובענית
שאלה: ברצוני לשאול בעניין מה שחסידי חב״ד מפרסמים כי הרבי הודיע בנבואה ש״הנה הנה משיח בא״: א'. האם בכלל
כל יהודי שליבו ער מרגיש עתה צורך לזעוק זעקה גדולה ומרה נוכח ה״העלם והסתר״ השורר בעולמנו. דומה שיותר מידי
בשנת תשמ"ד הואיל הרבי להתקין את תקנת הרמב״ם היומי, בשלושת המסלולים הידועים: ג׳ פרקים ליום, פרק אחד ליום, ספר
"הנה מדת הבינוני היא מידת כל אדם ואחריה כל אדם ימשוך, שכל אדם יכול להיות בינוני בכל עת ובכל
בשבת פ' וישלח התקיימה בהצלחה שבת אירוח לתלמידי הישיבות הק׳ בישיבת חב״ד בצפת, לרגל חג הגאולה י״ט כסלו. התכנית
איתא בגמרא (סנהדרין צח, ס): ״אמר רב יהודה אמר רב: עתיד הקב״ה להעמיד להם דוד אחר (עתיד למלוך עליהם,
כל אימת שחוגגים את חג – גאולת החסידות מיד מתנגדיה, בי"ט בכסלו – תמהים רבים מ"בני – התורה" על
זכות גדולה נפלה בחלקו של מכון ״היכל מנחם״ להפצת המעיינות, בירושלים ובבני ברק, ולעומד בראשו הרה״ג
"גוט יום טוב! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו!" – כך מברכים ומאחלים זה לזה חסידים בקשר
שאלה: האם אין זה מוזר להאמין שאדם חולה הוא זה שיתגלה בקרוב כמלך המשיח? וכי זו דמותו וזה מצבו של
המושג ״לימוד חסידות״ מבטא את חידושה של חסידות חב״ד, הן ביחס לאלה שהתנגדו בכלל לחסידות שהתגלתה ע״י הבעש״ט הק' והן
איתא ברמב״ם (פ״ג מהלכות חנוכה ה"ב וג') "כשגברו ישראל על אויביהם ואבדום, בכ״ה בחודש כסלו היה, ונכנסו להיכל ולא
"י"ט כסלו הוא החג שלנו" אמר איש האלוקים הרב המגיד ממעזריטש זיע״א – לתלמידו האהוב אדמו״ר הזקן בעל התניא
טענה רווחת בחוגי "בני – הישיבות" על חב״ד – על כי ב״תומכי תמימים״ מלעיטים בחורים צעירים ב"נסתר דאורייתא" בהיקף
ספרות תורת חסידות חב״ד, פרי רוחם הגדולה של שבעת הרועים נשיאי חב״ד לדורותיהם, היא רחבת היקף. לא רק מבחינה
בעשרים (בגמטריא – ״כתר״ – 620) במר חשון, (החודש בו תהיה חנוכת בית המקדש השלישי [ילקוט שמעוני]) שנת תרכ"א (אותיות
מספרים על רבינו הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך, שכשחזר ממסעו למעזריטש לרבו הרב המגיד, היה לו דין ודברים עם חמיו
שאלה: ״מהספר ״יחי המלך המשיח״ מובן שביאת המשיח כבר התחילה (הגם שעדיין אנו בגלות). מאין המקור בתורה ובהלכה לכך שאפשר
"דע את אלוקי אביך ועבדהו בלב שלם… אם תדרשהו ימצא לך" (דברי הימים א, כח, ט). יום כ׳ חשון
איתא בגמרא (סנהדרין צח ע״ב): "מה שמו (של משיח)? רבנן אמרי חיוורא דבי רבי שמו (מצורע של בית רבי [רש״י]),
רבים מבני התורה היראים מתנצלים בלבבם על מיעוט ההתעסקות בענייני גאולה ומשיח, בנימוק שרוב מניין ובניין של ראשי הישיבות וגדולי
אצל חסידי חב״ד מוכר ההבדל בין המושגים ״הנחות״ ו״שיחות״. כללית, שייכים שני המושגים הללו לתחום דברי התורה, בנגלה ובחסידות, שמשמיע
כלי נגישות