סיפור שמימי עם הרב פיזם

בדידי הוה עובדא

 

אודה ה׳ בכל לבב בסוד ישרים ועדה, לקיים מה שקיבלתי על עצמי מראש, לפרסם את הנס אשר עשה עמנו רבינו משיחנו, עפ״י הוראתו אשר פרסום הניסים שעושה הקדוש ברוך הוא בזמננו, מזרז את הגאולה.

ומעשה שהיה כך היה: בחודש טבת ש.ז. נתגלה אצל אאמו״ר שליט״א גידול בכליה. כל המומחים באה״ק שנדרשו לנושא, אמרו באופן חד משמעי: מדובר בגידול, כנראה שאיננו ממאיר, אך הוא מצוי במצב כזה, שיש להתפטר ממנו באופן מיידי, ומכאן שאין אפשרות להסירו ללא הכליה, יש להסיר את הכליה כולה, בניתוח. יש לציין שאת הצילומים ראו שלשה וניהלו מחלקות ב״בתי רפואה״, ועוד מומחים גדולים מ״הדסה״ בירושלים.

הידיעה נתקבלה במשפחתנו כרעם ביום בהיר, ולזמן קצר שררה מבוכה ורוח נכאים, אך ההתאוששות באה מיד בעקבות התשובות ב׳׳אגרות קודש״ של הרבי. תוכן התשובות שקיבלו הורי היה: לא לגרוע בעבודת הקודש בגלל המצב, להיות בשמחה, לבדוק תפילין ומזוזות, בברכה לבריאות ולרפואה שלמה, והוראה לעשות כעצת הרופאים מבלי להתחכם. בנוסף לביצוע כל זאת, הרי שבהתאם לתוכן ההוראות, ננקטו פעולות קדושות של התוועדות לחיזוק האחדות ואהבת ישראל, כינוס ילדים לרגל ימי ההילולא של הרמב״ם ואדמו״ר הזקן (כ׳ – כ״ד טבת), הוספה לצדקה, תיקון אות בתפילין, ועוד.

בינתיים, המתח וההשתתפות של כל הקהילה במתח, מתוך תפלה ותקוה, ממש עורר התרגשות. בדריכות המתינו ליום הניתוח הקרב  ובא, מתוך תקוה לבשורות טובות.

אמי שתחי׳ ביקשה ברכה שהניתוח יסתדר באופן של למעלה מדרך הטבע, והתשובה ב״אגרות קודש״ הייתה: ״למעלה מדרך הטבע – בטבע״, לאור זאת, נעשו כל הצעדים להכנות לניתוח עפ״י הטבע, כשמצפים לישועה למעלה מדרך הטבע, משום כך היא עמדה בתוקף על כך שהפרופסור המנתח יורה על בדיקה חוזרת של האולטרה-סאונד: ביום ההכנה לניתוח, והוא רשם בתיק הרפואי הוראה לביצוע דרישה זו, שבאה מתוך אמונה בנס שעתיד לקרות, כפי שאמרה לרופא בפירוש, שזה מה שעולה מברכת הרבי ב״אגרות קודש״.

את ההתרגשות על הזכות לראות בעיני בשר את ישועת ה' על ידי ברכת הרבי, אחלוק בזאת עם קוראנו, בציון תשובות הרבי ב״אגרות קודש״ שזכיתי להן.

א.  בקשה: ״מבקש אני נס בפשטות, ואיני רואה רבותא בבקשת נס, כיוון שכבר ראיתי ניסים מעין אלו מכ״ק אדמו״ר מה״מ ע״י תשובות באג״ק, וע״כ אין בזה משום ״רעש״ לבקש נס בפשטות״:

תשובת הרבי באגרות קודש: ״בזמננו אין מתפעלים כשרואים נס, כיוון שמתהלכים בינינו יהודים שעברו את השואה וניצלו בנס וכל אחד מהם הוא בבחינת נס מהלך״.

מכך הבנתי שהרבי מכין אותנו לקראת נס.

ב. בקשה: ״כיום מתקיימת התוועדות מיוחדת לזכות הרבי בליל ש״ק – הילולא דהרמב״ם, אנא לעורר רחמים שזכות הרמב״ם שהיה גם רופא, תעמוד לו שיתרפא בדרך נס בלי ניתוח״.

תשובת הרבי באג״ק: (בעמוד הימני) …״מעלת וסגולת יום ההילולא…״(בעמוד השמאלי) ״יקוים בהם ׳׳ונהפוך הוא״ בכל ענייניהם הפרטיים והכלליים בגשמיות וברוחניות״.

מתשובה זו התרגשתי ביותר כיוון שבאותו שבוע קראתי בספר החדש ״ורבים השיב מעוון״ סיפור על יהודי שזכה מהרבי לתשובה

כזו בנוגע ל״גידול״ שהיה לביתו וכשביצעו את הניתוח לבת מצאו ש״אין כלום׳׳… ואני מצטט: (עמ׳ 103)…״אמרתי לרבי: אני מוכן להיות מיד בשמחה, אבל איך אני יכול? אמר לי הרבי: אדר זה חודש של שמחה בגלל ״ונהפוך הוא״. הכל מתהפך, ואז הרבי עשה תנועה חזקה בשתי ידיו, דהיינו החזיק שתי ידיים בצד ימין והפך אותם חזק לצד שמאל כאשר תוך כדי כך הוא אומר לי בצרפתית וממש בצעקה, ״הפוך, הכל מתהפך״! סוף ציטוט.

מאותו רגע, הייתי בטוח בנס. שאלתי באג״ק ״האם לומר להורי שהרפואה תהיה בנס בלי ניתוח״?

התשובה הייתה: ״בטח הסיחה דעתה מזה כי בריאה היא״. כמובן שאמרתי, והדבר התפרסם בקהילתנו, והכל ציפו לנס.

ומכאן לדרמה שהתחוללה בבית הרפואה: – ״אתה יודע שאתה בהכנה לניתוח׳׳, אומרים הרופאים, והנה מגיעה זמן בדיקת ה״אולטרא-סאונד״ שהובטחה, משך שעה שלמה הופכים את האמור מצד לצד. הטכנאי מושך בכתפיו, שלשה רופאים רנטלוגים, בודקים במבוכה מכל כיוון אפשרי. פניהם מסגירות תדהמה, חוזרים ורצים. אאמו״ר חוזר למחלקה למנוחה, כשהוא מספיק לשמוע באופן לא רשמי, שזה לא גידול. הרופאים הנ״ל מגיעים למחלקה ושואלים אותו: ״כואב לך משהו?״ – ״לא״, עונה אאמו״ר, – ״אז מה אתה עושה פה״?! הם מושכים בכתפיהם והולכים. לאחר התייעצות של כל הרופאים עם הפרופסור מנהל המחלקה, נקרא אליו אאמו״ר שליט״א והרופא מבשרו באושר ובחיוך: ״זה לא גידול, זה לא אותו צילום״… הסיפור הפך לשיחת היום במסדרונות המרכז הרפואי בחיפה. ״ונהפוך הוא"….

(פנימיות 62 אדר ה'תשנ"ט – בדידי הוה עובדא, מאת הרב יוסף אברהם פיזם)