אנו סגולך ואתה אלוקינו

 

"אנו סגולך ואתה אלוקינו"

כבר נתפרסמו בכל קצווי תבל דברי נבואתו של הרבי נביא דורנו, אשר מפורסם בנבואותיו הקולעות אל השערה, אודות הבשורה הטובה על כך שהגאולה ממש בפתח. ״הנה זה מלך המשיח בא תיכף ומיד ממש״, ״דורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה״, ״הגיע זמן גאולתכם״, כה אמר הרבי והורה לפרסם זאת לכל באי עולם. החל משנת ה׳תש״נ הדגיש הרבי ללא הרף את העובדה שאנו נמצאים בתקופה ניסית, הגדיר את התקופה כ״שורת שנים של נפלאות״, ועורר להתכונן לגאולה ע״י הוספה בכל עניני טוב וקדושה. ״זוהי העת והזמן המסוגל ביותר וביותר לביאת הגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש״ (דברי הרבי בכ״ד אדר תשנ״ב)!

חשוב שנזכור כי הרבי עצמו אמר בפירוש: ״הנבואה העיקרית – הנבואה ש״לאלתר לגאולה״ ותיכף ומיד ממש ״הנה זה (משיח) בא ״…על אחת כמה וכמה שזה כבר בדיבור (״ניב שפתיים״, ענין הנבואה) כנהוג לאחרונה לבטא הדברים בדיבור כולל ובמיוחד שהנה הנה באה הגאולה״ (שיחת ש״פ שופטים תשנ״א).

בעמדנו בימים אלו במלאות עשור לשנות הנפלאות, בהם ראינו שינויים, נפלאות ותמורות בעולם, אשר מבוארים בשיחות הקודש ובספרים הקדושים כסימנים מבשרי גאולה, אנו מתכוננים לשנה חדשה, עליה כתבו מקובלים אמיתיים מגדולי ישראל, כמו ה״חסד לאברהם״ וה״צרור המור״, שבה יתקיימו עניני גאולה שלאחר ביאת המשיח בפועל ממש, בגלוי לעין כל.

יצויין, שמקובלים אלו מצוטטים בספרי חסידות חב״ד ע״י רבותינו נשיאנו, דבר המוסיף משנה תוקף לדברי קדשם. פשיטא״ שכיון שנמצאים אנו בתקופה עליה נאמרה נבואת הגאולה בפירוש מפי הרבי, וכבר ראינו בפועל אותות ומופתים, הרי כשנכנסים לשנה כה נעלית, לאחר הכנה של עשור שנות נפלאות, אין לך ״שנת סגולה״ יותר מכך, לקיום נבואות הגאולה בפועל ממש, בהליכה מחיל אל חיל, עד אין סוף, מתוך אמונה שבודאי נזכה לגאולה כבר בימים האחרונים של שנה זו – השנה תהא שנת נפלאות טובות.

שנת סגולה לעם מגילה

כדאי לעיין במהותה של ״סגולה״. ״סגולה״ מהי? כותב אדמו״ר הזקן בעל התניא והשו״ע, בעל יום ההולדת ב״ח״י אלול״, ב״ליקוטי תורה״: ״… יש איזה סגולה בדרך רחוקה ונפלאה במה שאינה מושגת בהשגת והשכלת הרופאים הטבעים להיות על ידי זה רפואה זו. וכך על דרך משל נקראים ישראל עם סגולתו, שאותנו בחר ה׳ שלא כסדר ודרך ההשתלשלות מעילה לעילה, אלא ישראל עלו במחשבה, למעלה מסדר ההשתלשלות, שמה שנמשך למעלה מסדר ההשתלשלות נקרא בשם ׳סגולה׳״.

הוא שמבאר הרבי (בשיחת ש״פ תבוא תנש״א) את טעמם של חז״ל (זח״ג, רנ"ג, א') המכנים את בנ״י בשם ״ביכורים״ כמ״ש ״כביכורה בתאנה בראשיתה ראיתי אבותיכם״, ו״קדש ישראל לה׳ ראשית תבואתה״, והן ״ביכורים לכל״ (תרומות פ״ג מ״ז) – כך בנ״י הם ה״ראשית״ של העולם, לפני ולמעלה מכל מה שנברא – ״מחשבתן של ישראל קדמה לכל דבר (ק״ר פ״א,ד'), והנפש האלוקית של כל יהודי היא ״חלק אלוקה ממעל ממש״ (תניא רפ״ב). האמת היא, שנשמות ישראל הם אפילו למעלה מהתורה, אלא שהתורה מגלה את האחדות שבין הקב״ה לישראל, על ידי כך שישראל מקיימים אותה. וכדברי הכתוב: ״היום הזה ה׳ אלוקיך מצווך לעשות את החוקים האלה ואת המשפטים ושמרת לעשות אותם ב״כל לבבך ובכל נפשך״ (באופן שחודר בהם לגמרי), כך שרואים בגלוי בעולם איך ש״וה׳ האמירך היום להיות לו לעם סגולה גו', ולתתך עליון על כל הגויים אשר עשה לתהילה לשם ולתפארת״.

את העובדה שכל יהודי הוא ״סגולה״ של הקב״ה, יש להחדיר בכל עניני המחשבה הדיבור והמעשה ובכל השנה כולה, שהתנהגותנו תתאים לעובדה שכל אחד מאיתנו הוא ״חלק אלוקה ממעל ממש״! כך הוא בכל עת ובמיוחד בחודש אלול, חודש ״חשבון הנפש״ על כל השנה שעברה וחודש ה״הכנה״ לכל השנה הבאה.

ומוסיף הרבי: ״ובפרט שנוסף על חודש הסגולה דאלול הרי זו שנת סגולה תנש״א, ר״ת הי׳ תהא שנת נפלאות אראנו״. ומאחר שמאז זכינו עוד יותר להתקרב אל הגאולה, הרי שהשנה תהא שנת סגולה, והיה ה׳ למלך על כל הארץ!

(פנימיות 67 ראש השנה ה'תש"ס – מאת הרב יוסף אברהם פיזם)